Milujeme ochutené jogurty

Slováci uprednostňujú ochutené jogurty, najmä tie smotanové.

Regionálnou špecialitou Slovenska sú čokoládové jogurty

Až viac ako tri štvrtiny (83 %) slovenských spotrebiteľov preferuje vo svojom jedálničku ochutené jogurty. Jahoda, čokoláda, čučoriedka a vanilka, to sú najobľúbenejšie príchute jogurtov podľa Slovákov. Najviac ich preferujeme v smotanovom prevedení. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti RAJO.

Špecialitou sú čokoládové

Regionálnou špecialitou Slovenska sú práve čokoládové jogurty. Inde v Európe si bežne zákazníci kyselkavú chuť jogurtu nezvyknú spájať s čokoládou. Čo sa týka obsahu tuku v jogurtoch, na prelome milénií dominovali nízkotučné jogurty, dnes je to naopak.

Zaujímavosťou je, že dlhodobo medziročne rastie predaj bielych jogurtov, tak v kategórii smotanové, ako aj probiotické či zrejúce v tégliku.

„Smotanové jogurty hlavne čokoládové,  kyslomliečne nápoje biele, ale aj ochutené, mlieko polotučné či čokoládové a samozrejme smotana a tvarohy. To je predstava Slovákov o najlepšom mliečnom produkte ,“ uvádza Zuzana Stanová, členka predstavenstva spoločnosti RAJO, slovenského výrobcu, ktorý spracúva priemerne 130 miliónov litrov slovenského mlieka ročne a patrí tak k najvýznamnejším výrobcom mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku.

Na Slovensku prekvitá aj trh s ochutenými mliekami

Trvanlivé polotučné, čerstvé plnotučné, ochutené kakaové

Najpredávanejším mliečnym produktom je prirodzene mlieko. Celkovo preferujeme mlieko polotučné, v čerstvej verzii si však vyberáme skôr to plnotučné. Plnotučné mlieko si kupujú predovšetkým rodiny s deťmi, a to kvôli plnej chuti mlieka.

Na Slovensku prekvitá aj trh s ochutenými mliekami. Chuťové poháriky Slovákov sa najčastejšie potešia mlieku ochutenému čokoládou či kakaom (44 %), nasledujú príchute vanilka, banán a jahoda.

Obľubujeme aj kyslomliečne nápoje

Acidofilné mlieka a iné kyslomliečne nápoje patria dlhodobo k najobľúbenejším mliečnym nápojom medzi slovenskými spotrebiteľmi. Viac ako dve tretiny (68 %) spotrebiteľov obľubujú najmä neochutené acidofilné mlieka. Tretina uprednostňuje ochutené verzie, najmä vanilkové alebo jahodové.

Acidofilné mlieka a iné kyslomliečne nápoje patria dlhodobo k najobľúbenejším mliečnym nápojom

V konzumácii mlieka a mliečnych výrobkov máme čo dobiehať

Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku je takmer 174 kg na osobu a podľa údajov štatistického úradu máme značný odstup za okolitými štátmi strednej Európy.

Najpredávanejším mliečnym produktom je prirodzene mlieko

Neblíži sa ani k 220 kg, ktoré odporúča Svetová zdravotnícka organizácia. V porovnaní s rokom 1996, je však spotreba vyššia, vtedy Slováci skonzumovali ročne len 160 kg mliečnych výrobkov na osobu.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Pri používaní tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. viac info

Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah.

Zatvoriť