V lockdowne nám najviac chýba more, víťazí aj nad jedlom, uvádza prieskum

Podľa psychologičky, by si ľudia zvyknutí cestovať a spoznávať, mali nájsť kompenzáciu, aby neupadli do stereotypu.

Z nedávneho prieskumu spoločnosti Kiwi.com, ktorý sa zameriaval na to, ako pandémia COVID-19 premenila cestovanie, vyšlo najavo, že Slovákom najviac chýba to, čo sami nemáme, teda more. Súčasne je tiež pre viac ako 40 percent ľudí nemožné nájsť náhradu za zážitky sprostredkované cestovaním.

Až 58 percent ľudí odpovedalo, že práve more a okolitá príroda im chýba, pre nemožnosť vycestovať, zo všetkého najviac, dokonca viac ako poznávanie nových exotických miest (30 percent) či ochutnávanie cudzokrajnej kuchyne (6 percent).

„Keď je človek dlhodobo zameraný na vlastný výkon, riešenie problémov a žije v neustálom napätí, bez efektívneho spôsobu uvoľnenia, jeho pozornosť sa postupne vytráca. Cestovanie a pobyt pri mori je dobrý spôsob, ako tento vývoj zastaviť,“ hovorí Tatiana Vaškovicová, konzultantka a lektorka obnovy emocionálnej, mentálnej a fyzickej rovnováhy..

Ľudia sa podľa nej počas ciest väčšinou sústreďujú na iné témy, žijú prítomnosťou a nepremýšľajú nad minulosťou a budúcnosťou. Je to teda jedna z možností, ako si účinne odpočinúť a načerpať novú energiu do bežného života, ktorý sa tak zefektívni a bude kvalitnejší,

Väčšina ľudí dovolenkovala doma

Túžba po nekonečnej modrej ploche je pritom pochopiteľná a typická. S nedostatkom slnečného svetla klesá schopnosť organizmu vytvárať si vitamín D, ktorý je dôležitý pre imunitu i dobrú náladu.

Snáď aj preto minulý rok Slováci, ak mohli, bookovali letenky hlavne do prímorských európskych destinácií, ktoré súčasne plnili požiadavky na bezpečnosť. „Podľa našich údajov ľudia rezervovali lety hlavne do Talianska, Grécka a Španielska,“ hovorí Eliška Dočkalová, riaditeľka zákazníckej skúsenosti v Kiwi.com.

Celkom 79 percent ľudí cestovalo po Slovensku

Nie všetkým sa však podarilo vycestovať do zahraničia. Väčšina Slovákov strávila kvôli pandémii minuloročnú dovolenku doma. Celkom 79 percent cestovalo po Slovensku, z toho 26 percent tvoria ľudia, ktorí tak učinili z dôvodu obmedzených možností vycestovať za hranice.

Tento trend potvrdzuje aj Tatiana Vaškovicová: „Tí, ktorí boli zvyknutí zvládať pracovný stres a napätie vďaka cestovaniu a poznávaniu nového, sa buď učia cestovať do miestnych prírodných oblastí, športom, staronovým umením relaxácie alebo sa rúcajú zo zotrvačnosti a stereotypov. U týchto ľudí je dôležité nasmerovať osobný rast iným smerom, čo býva často veľkým problémom.“

Termalné kúpalisko Meder

To potvrdzuje aj prieskum Kiwi.com, ktorý odhalil, že pre viac ako 40 percent Slovákov nie je možné zážitky sprostredkované cestovaním ničím nahradiť a aktuálna situácia má na nich veľký vplyv.

Na druhú stranu polovica ľudí si našla vlastnú alternatívu pre cestovanie, vrátane čítania obľúbených knižiek či sledovania filmov (37 percent), virtuálnych návštev populárnych destinácií (20 percent), prípravy zahraničných pokrmov (18 percent) alebo štúdia nových jazykov (13 percent).

Slováci nezaháľajú a už teraz plánujú svoje budúce cesty, ktoré by mali byť ešte odvážnejšie než kedykoľvek predtým. Viac ako 50 percent z nich chce navštíviť destinácie, kde ešte neboli, a zažiť niečo nové. Iba štvrtina sa pravdepodobne vydá do svojej obľúbenej destinácie, ktorú už poznajú.

Cestovateľský prieskum Kiwi.com

Ilustračné foto: pixabay.com, zenam.sk

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Pri používaní tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. viac info

Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah.

Zatvoriť