Najčastejšie si vyberáme lekáreň podľa dobrej dostupnosti

Z prieskumu Farmaceutickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave vyplýva, že načastejšie si vyberáme lekáreň podľa dobrej dostupnosti. Na druhom mieste zohráva pri výbere úlohu prítomnosť kvalifikovaného a priateľského personálu, nasledovaná dobrou skúsenosťou s lekárňou. Prieskum roili na vzorke 2 844 respondentov z celého Slovenska.

 

 

logo-lekaren

 

 

Takmer 80 % ľudí v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) si vyberá lekárne podľa lokality (79,3 %), v ostatných krajoch je lokalita prvoradou u 73,1 % respondentov. Ďalším faktorom pri výbere je kvalifikovaný a priateľský personál (BSK – 48,2 %, ostatné kraje – 49,4 %). Dobrá skúsenosť s lekárňou je až na treťom mieste (BSK – 32,5 %, ostatné kraje – 32,0 %). Poukazujú na to výsledky z prieskumu tímu v zložení Daniela Mináriková, Ivona Malovecká, prof.  Viliam Foltán z Katedry organizácie a riadenia farmácie.

 

Zaujímavosťou je, že jedným z hlavných dôvodov návštevy lekárne je nákup voľnopredajného lieku a výživových doplnkov, v BSK to bol dokonca najčastejší dôvod návštevy lekárne (78,6 %), nasledovaný potrebou vybrať lieky na recept (71,5 %) a nákupom iného tovaru – kozmetiky a rastlinných produktov (31,1 %).
V ostatných krajoch SR bolo poradie mierne iné: na prvom mieste bola potreba vybrať lieky na recept (70,2 %), tesne nasledovaná nákupom voľnopredajného lieku a výživových doplnkov (69,0 %), na treťom mieste nákupom iného tovaru (27,0 %).

 

ID-100225584

 

 

Ako vyzerá typický klient lekárne v BSK? „Mladší a vzdelanejší. Lekáreň kontaktuje nielen kvôli liekom na recepte, ale najmä kvôli voľnopredajným liekom a ďalšiemu sortimentu, ostatné služby či poradenstvo využíva málo,“ popisuje zistené charakteristiky farmaceutička Mináriková a dodáva: „Je kritickejší ako pacient – zákazník z ostatných krajov, aj keď miera jeho spokojnosti je stále veľmi vysoká. Na rozdiel od klientov v ostatných krajoch je náročnejší na manažment liečby a je s ním menej spokojný. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že vzorka respondentov bola štatisticky významne mladšia a vzdelanejšia, čo kopírovalo socio-demografické charakteristiky BSK.“

 

Hodnotenie, ktoré prebiehalo od októbra do decembra 2014, bolo realizované pomocou dotazníkového prieskumu s 29 otázkami. Do prieskumu sa zapojilo spolu 421 respondentov z BSK a 2 423 respondentov z 21 rôznych slovenských miest. Cieľom bolo hodnotiť spokojnosť klientov lekární pomocou štandardizovaného a validovaného dotazníka v rámci BSK v porovnaní s ostatnými krajmi.

FOTO: www.freedigitalphotos.net

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Pri používaní tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. viac info

Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah.

Zatvoriť