Priberáte na váhe, lebo nepijete

Voda tvorí 2/3 nášho tela a pravidelný príjem tekutín je dôležitý pre jeho správne fungovanie, či udržanie si sviežosti a mladosti. Znakom zanedbaného pitného režimu je nielen únava a bolesť hlavy ale aj neschopnosť sústrediť sa.

FOTO: Rodolfo Clix

 

Náš organizmus potrebuje dostatočný pitný režim, aby sa mohol zbavovať nečistôt a toxických látok z tela. Bez neho si začne zadržovať vodu a s ňou aj nevylúčené toxíny. Tie potom ukladá do tukových tkanív a my priberáme na váhe. Cítime sa opuchnutí, trápi nás celulitída, naša pleť vyzerá nezdravo a zvädnuto,“ vysvetľuje výživová špecialistka a odborníčka na diéty Martina Dvořáková.

 

 

FOTO: Výživová špecialistka a odborníčka na diéty Martina Dvořáková

 

 

Rada od odborníčky: Koľko teda piť? A čo treba piť?

Telo prahne po čistej vode a denne by sme jej mali vypiť 2 až 3 litre. „Na 10 kg našej telesnej hmotnosti by sme mali vypiť denne 0,3 – 0,4 litra vody, to znamená, že žena vážiaca 70 kg by mala denne vypiť 2,1 – 2,8 litra denne,“ upresňuje špecialistka s tým, že za ideálny pitný režim sa stále považuje obyčajná voda.

 

Rovnako dobre ako voda z kohútika poslúži aj balená pitná voda, pramenitá alebo minerálna voda.

 

„Vo veľmi teplom počasí odporúčam siahnuť po minerálkach s obsahom sodíka (Na) a chloridových (Cl) iontov, aby sme doplnili soľ, ktorú telo pri vysokých teplotách veľmi rýchlo stráca,“ hovorí Dvořáková. Vypiť takéto množstvo tekutín môže byť pre mnohých problém, obzvlášť ak hovoríme o vode.

 

FOTO: Samad Deldar

 

So sladkými nápojmi opatrne

Z času na čas si každý rád dopraje pohár kolového nápoja či ľadového čaju. Je to však vhodné, keď si strážime líniu? Pre spestrenie si občas môžeme dopriať dostatočne zriedený džús. Káva, silný čierny čaj, slané polievky alebo koncentrované ovocné džúsy sa do pitného režimu nepočítajú. Ani sladené a sýtené limonády či tzv. ľadové čaje nášmu telu prospešné nebudú. „Cukor v nápojoch zvyšuje ich kalorickú hodnotu a my ľahko stratíme prehľad, koľko cukru sme v priebehu dňa prijali. Zvlášť ak sa snažíme schudnúť. Môžeme mať perfektný jedálniček a napriek tomu neschudneme, pretože sme si nepostrážili pitný režim,“ tvrdí výživová špecialistka. Nápoj s umelým sladidlom podľa nej môže byť občasným spestrením pitného režimu v období redukcie hmotnosti, nemal by ale tvoriť celý pitný režim.“

 

 

FOTO: Chuť vody si môžete vylepšiť plátkom citróna, limetky či lístkom mäty

 

Piť, piť, piť… ale zdravo!

Ak máte problém dostať do seba odporúčané množstvo čistej vody, alebo jednoducho máte radi sladké, zvoľte radšej zdravú formu a pomôžte si malým trikom. Dajte si do vody plátok citróna, limetky či lístok mäty. Určite vám zachutí aj voda s uhorkou, zázvorom alebo s trochou bobuľového ovocia. K pravidelnej hydratácii organizmu prispejeme aj bylinnými, ovocnými alebo zelenými čajmi. Ak máte v lete chuť aj na niečo sýtejšie, stavte na osvedčené vychladené proteínové nápoje alebo smoothie, ktoré majú minimum cukru a vysoký obsah bielkovín. Sú nielen zdravším spôsobom uhasenie smädu, ale vás aj na dlhšiu dobu zasýtia.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Pri používaní tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. viac info

Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah.

Zatvoriť