Kniha: Veľké i malé dejiny očami našich predkov

Dejiny nášho národa preberáme v školách, niečo si ešte pamätáme, na iné sa zabudlo. Ako však dejiny vnímali naši predkovia? Na úžasnú prechádzku ich spomienkami vás pozýva klasik súčasnej slovenskej etnografie profesor Ján Michálek a autorka kníh s etnografickým zameraním Katarína Nádaská.

V knižnej novinke V Choči je naisto čosi sa cez povesti a rozprávania dostanete do domácností ľudí, ktorí žili v našom kraji pred stáročiami a spoznáte ich každodenný život. Možno vás prekvapí, ako menšie i väčšie dejiny zasiahli do ich osudov. Kniha, ktorá rozpráva o folklóre, tradíciách a zvykoch tým najkrajším spôsobom – ústami našich predkov, si určite získa aj vaše srdce.

 

V Choči je naisto čosi. A nielen tam

Ján Michálek a Katarína Nádaská v novej knihe V Choči je naisto čosi hľadali odpovede na vážne, ale aj na úsmevné otázky týkajúce sa našich dejín: Je malebná Modra modrá? Prečo Liptovská Teplička vznikla vďaka mačke? Ako znela zbojnícka prísaha? Ktorý panovník bol medzi poddanými najobľúbenejší? Spoznáte každodenné radosti aj starosti a aj reálne udalosti i povery, ktoré riadili chod života našich predkov. Začítajte sa do knihy V Choči je naisto čosi a objavte povesti, ktoré si v priebehu stáročí vytvorili a rozprávali. Pútavý text dopĺňajú krásne ilustrácie Svetozára Košického.

Maloobchodná cena: 19,90 €

Rozsah: 152 strán

Publikácia vychádza vo vydavateľstve Fortuna Libri, viac na www.fortunalibri.sk.

 

SÚŤAŽ

Odpovedzte správne na otázku: O čom rozpráva kniha?

Troch z vás odmeníme knihou V Choči je naisto čosi

 

Odpovede posielajte do 20. februára  na adresu: magazin.zenam@gmail.com

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Pri používaní tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. viac info

Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah.

Zatvoriť